Skip to main content

Weekly Garden Update :O)

My plants are just taking off! I just got inside from planting 32 pickling cucumber plants. I really hope we have some good progress with them this year. We are trying something new though, instead of growing on the ground we are trying growing UP! My husband built me a system to help ensure that they have plenty of places to cling to. I am really loving this method because I can grow twice the amount of cucumbers in probably a 10th of the space. We have had great luck in the past growing them on the ground here so I really hope they do just as well.
I hope I didn't plant them to close to the onions.lol

Which are also just going CRAZY!
and of course for added cuteness look how big she is getting!

It has been such a funny gardening week. I went from pulling crab grass and weeds out for what seemed like an eternity. To wondering where I could steal some dandelions for my garden.lol Now if  you are wondering why I want to steal  those dandelions you'll have to head over to My Side of Life to see what she is up to! I promise you it is something you will never believe!

Comments

Melanie B said…
Just don't plant that that close to other plants ;-)

Your chicks are so CUTE!!
aleisethefunny said…
You must live south of me, I can't plant cucumbers for a couple months yet. :)
Mellissa Hanks said…
88 degrees today :) whew it will be a hot summer
Mellissa Hanks said…
Lol yeah I'm going to try to leave a good walk way. Omg they had cute little brown ones my husband is so lucky they were all sold lol.
Russ said…
Average last frost here is 1April but it was 80 here and forecast 84 tomorrow. I can't wait to plant. Have spring fever very bad
Russ said…
Average last frost here is 1April but it was 80 here and forecast 84 tomorrow. I can't wait to plant. Have spring fever very bad
I'm in Ontario and were way behind in growing anything as of yet but boy oh boy we've had bizarre hot summer weather for this time of year. Our rose bushes are getting leaves and usually don't till mid April end of April.

YAY nice weather.
NO thanks to Dandelions LMAO great tips on that post

Kevin

Popular posts from this blog

Homemade Fly Traps

We all love summer but as the weather gets warmer the flies get worse and worse. We have a bush out front of our house that I swear just attracts every fly in town! I wanted to get rid of them but I didn't want to kill all the wonderful butterflies it also attracts. So I went about finding a new way to kill them all. I had some empty Tazo tea bottles I simply poked a pen sized whole in the top, added 1/2 cup of water, 1 tablespoon of sugar, 1 tablespoon of dish soap, and 1 tablespoon of syrup.Now I do find that these work better if you place them in the sun :O) If you want to use a bigger container simply multiply the ingredients. Make sure your hole is only about the size of a pen cap! Then they can't seem to get back out.lol

Putting On Girl Scout Badges With A Flat Iron

I love helping all my little daisies earn badges, but as a mom I hate putting them on. Lol I saw an idea on Pinterest a while back to use a flat iron so I thought I'd give it a try.  It worked really well but I do have a couple suggestions. First make sure your badge  is exactly where you want them. Unlike an iron this causes the glue to melt very fast! Second count I 3-4 and it is probably done! Lastly you will likely have to apply pressure to the end pinching it tight. Overall it worked very well and I will probably keep putting badges on this way :)

Jello Hard Candy

Most hard candies call for corn syrup, but since I was out and I have 3 children home I decided to experiment and make something fun! Here is what you need:
2 Cups of Sugar
2 Cups of Water
1 Package Sugar Free Jello
A candy Thermometer

Making candy is a pretty tricky process and trust me I messed up a batch or two getting this to work right.lol Put the sugar and water into the pot and turn on medium whisking well till the sugar is dissolved. Stirring pretty regularly to help the sugar from burning. As the sugar begin to boil turn the heat up to high. Watch your thermometer when the candy reaches 230 pour in the jello continuing to mix. Pour this mixture immediately into a cake pan that is lined with parchment paper of you can rub a little veggie oil in it. The candy will continue to cook as it melts anything over 230 you will be left with a burnt candy that tastes like licorice.lol After you candy is cooled completely turn it out onto a cookie sheet and break apart :O) I like to dust mine …